Медицинский портал. Щитовидная железа, Рак, диагностика

Православие благодарственные молитвы по святом причащении. Православные благодарственные молитвы по святом причащении

Полное собрание и описание: благодарственные молитва после причастия для духовной жизни верующего человека.

Сла́ва Тебе́, Бо́же. Сла́ва Тебе́, Бо́же. Сла́ва Тебе́, Бо́же.

Благодарственная моли́тва, 1-я

Благодарю́ Тя, Го́споди, Бо́же мой, я́ко не отри́нул мя еси́ гре́шнаго, но о́бщника мя бы́ти святы́нь Твои́х сподо́бил еси́. Благодарю́ Тя, я́ко мене́ недосто́йнаго причасти́тися Пречи́стых Твои́х и Небе́сных Даро́в сподо́бил еси́. Но Влады́ко Человеколю́бче, нас ра́ди уме́рый же и воскресы́й, и дарова́вый нам стра́шная сия́ и животворя́щая Та́инства во благодея́ние и освяще́ние душ и теле́с на́ших, да́ждь бы́ти сим и мне во исцеле́ние души́ же и те́ла, во отгна́ние вся́каго сопроти́внаго, в просвеще́ние о́чию се́рдца моего́, в мир душе́вных мои́х сил, в ве́ру непосты́дну, в любо́вь нелицеме́рну, во исполне́ние прему́дрости, в соблюде́ние за́поведей Твои́х, в приложе́ние Боже́ственныя Твоея́ благода́ти и Твоего́ Ца́рствия присвое́ние; да во святы́ни Твое́й те́ми сохраня́емь, Твою́ благода́ть помина́ю всегда́, и не ктому́ себе́ живу́, но Тебе́, на́шему Влады́це и Благоде́телю; и та́ко сего́ жития́ изше́д о наде́жди живота́ ве́чнаго, в присносу́щный дости́гну поко́й, иде́же пра́зднующих глас непреста́нный, и безконе́чная сла́дость, зря́щих Твоего́ лица́ добро́ту неизрече́нную. Ты бо еси́ и́стинное жела́ние, и неизрече́нное весе́лие лю́бящих Тя, Христе́ Бо́же наш, и Тя пое́т вся́ тварь во ве́ки. Ами́нь.

Влады́ко Христе́ Бо́же, Царю́ веко́в, и Соде́телю всех, благодарю́ Тя о всех, я́же ми по́дал благи́х, и о причаще́нии пречи́стых и животворя́щих Твои́х Та́инств. Молю́ у́бо Тя, Бла́же и Человеколю́бче: сохра́ни мя под кро́вом Твои́м, и в се́ни крилу́ Твое́ю; и да́руй ми чи́стою со́вестию, да́же до после́дняго моего́ издыха́ния, досто́йно причаща́тися святы́нь Твои́х, во оставле́ние грехо́в, и в жизнь ве́чную. Ты бо еси́ хлеб живо́тный, исто́чник святы́ни, Пода́тель благи́х, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Да́вый пи́щу мне плоть Твою́ во́лею, огнь сый и опаля́яй недосто́йныя, да не опали́ши мене́, Соде́телю мой; па́че же пройди́ во у́ды мо́я, во вся́ соста́вы, во утро́бу, в се́рдце. Попали́ те́рние всех мои́х прегреше́ний. Ду́шу очи́сти, освяти́ помышле́ния. Соста́вы утверди́ с костьми́ вку́пе. Чувств просвети́ просту́ю пятери́цу. Всего́ мя спригвозди́ стра́ху Твоему́. При́сно покры́й, соблюди́ же, и сохра́ни мя от вся́каго де́ла и сло́ва душетле́ннаго. Очи́сти и омы́й, и украси́ мя; удобри́, вразуми́, и просвети́ мя. Покажи́ мя Твое́ селе́ние еди́наго Ду́ха, и не ктому́ селе́ние греха́. Да я́ко Твоего́ до́му, вхо́дом причаще́ния, я́ко огня́ мене́ бежи́т всяк злоде́й, вся́ка страсть. Моли́твенники Тебе́ приношу́ вся́ святы́я, чинонача́лия же безпло́тных, Предте́чу Твоего́, прему́дрыя Апостолы, к сим же Твою́ нескве́рную чи́стую Ма́терь, и́хже мольбы́ Благоутро́бне приими́, Христе́ мой, и сы́ном све́та соде́лай Твоего́ служи́теля. Ты бо еси́ освяще́ние и Еди́ный на́ших, Бла́же, душ и све́тлость; и Тебе́ лепоподо́бно, я́ко Бо́гу и Влады́це, сла́ву вси́ возсыла́ем на всяк день.

Те́ло Твое́ Свято́е, Го́споди, Иису́се Христе́, Бо́же наш, да бу́дет ми в живо́т ве́чный, и Кровь Твоя́ Честна́я во оставле́ние грехо́в: бу́ди же ми благодаре́ние сие́ в ра́дость, здра́вие и весе́лие; в стра́шное же и второ́е прише́ствие Твое́ сподо́би мя гре́шнаго ста́ти одесну́ю сла́вы Твоея́, моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, и всех святы́х.

Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, све́те помраче́нныя моея́ души́, наде́ждо, покро́ве, прибе́жище, утеше́ние, ра́дование мое́, благодарю́ Тя, я́ко сподо́била мя еси́ недосто́йнаго, прича́стника бы́ти Пречи́стаго Те́ла и Честны́я Кро́ве Сы́на Твоего́. Но ро́ждшая и́стинный Свет, просвети́ мо́я у́мныя о́чи се́рдца; Я́же Исто́чник безсме́ртия ро́ждшая, оживотвори́ мя умерщвле́ннаго грехо́м; Я́же ми́лостиваго Бо́га любоблагоутро́бная Ма́ти, поми́луй мя, и да́ждь ми умиле́ние и сокруше́ние в се́рдце мое́м, и смире́ние в мы́слех мои́х, и воззва́ние в плене́ниих помышле́ний мои́х; и сподо́би мя до после́дняго издыха́ния, неосужде́нно приима́ти пречи́стых Та́ин освяще́ние, во исцеле́ние ду́ши же и те́ла. И пода́ждь ми сле́зы покая́ния и испове́дания, во е́же пе́ти и сла́вити Тя во вся́ дни живота́ моего́, я́ко благослове́нна и препросла́вленна еси́ во ве́ки. Ами́нь.

Ны́не отпуща́еши раба́ Твоего́, Влады́ко, по глаго́лу Твоему́, с ми́ром: я́ко ви́деста о́чи мои́ спасе́ние Твое́, е́же еси́ угото́вал пред лице́м всех люде́й, свет во открове́ние язы́ков и сла́ву люде́й Твои́х, Изра́иля.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Tрижды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху,

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй. (Трижды)

О́тче наш, И́же еси́ на небесе́х! Да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Уст твои́х, я́коже све́тлость огня́, возсия́вши благода́ть, вселе́нную просвети́: не сребролю́бия ми́рови сокро́вища сниска́, высоту́ нам смиренному́дрия показа́, но твои́ми словесы́ наказу́я, о́тче Иоа́нне Златоу́сте, моли́ Сло́ва Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

От небе́с прия́л еси́ Боже́ственную благода́ть, и твои́ми устна́ма вся́ учи́ши покланя́тися в Тро́ице единому Бо́гу, Иоа́нне Златоу́сте, всеблаже́нне преподо́бне, досто́йно хва́лим тя: еси́ бо наста́вник, я́ко боже́ственная явля́я.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен:

Благодарственные молитвы после причастия (если совершалась литургия святого Василия Великого):

Во всю зе́млю изы́де веща́ние твое́, я́ко прие́мшую сло́во твое́, и́мже боголе́пно научи́л еси́, естество́ су́щих уясни́л еси́, челове́ческия обы́чаи украси́л еси́, ца́рское свяще́ние, о́тче преподо́бне, моли́ Христа́ Бо́га, спасти́ся душа́м на́шим.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Яви́лся еси́ основа́ние непоколеби́мое́ Це́ркве, подая́ всем некрадо́мое госпо́дство челове́ком, запечатле́я твои́ми веле́ньми, небоявле́нне Васи́лие преподо́бне.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Предста́тельство христиа́н непосты́дное, хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное, не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы, но предвари́, я́ко Блага́я, на по́мощь нас, ве́рно зову́щих Ти: ускори́ на моли́тву, и потщи́ся на умоле́ние, предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.

Благодарственные молитвы после причастия (если совершалась литургия Преждеосвященных Даров):

Тропарь святому Григорию Двоеслову, глас 4-й:

И́же от Бо́га свы́ше боже́ственную благода́ть восприе́м, сла́вне Григо́рие, и Того́ си́лою укрепля́емь, ева́нгельски ше́ствовати изво́лил еси́, отону́дуже у Христа́ возме́здие трудо́в прия́л еси́ всеблаже́нне: Его́же моли́, да спасе́т ду́ши на́ша.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Подобонача́льник показа́лся еси́ Нача́льника па́стырем Христа́, и́ноков чреды́, о́тче Григо́рие, ко огра́де небе́сней наставля́я, и отту́ду научи́л еси́ ста́до Христо́во за́поведем Его́: ны́не же с ни́ми ра́дуешися, и лику́еши в небе́сных кро́вех.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Предста́тельство христиа́н непосты́дное, хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное, не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы, но предвари́, я́ко Блага́я, на по́мощь нас, ве́рно зову́щих Ти: ускори́ на моли́тву, и потщи́ся на умоле́ние, предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.

Го́споди, поми́луй. (12 раз)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.

Благодарственные молитвы по Святом Причащении

Благодарственная молитва, 1-я

Благодарю Тя, Господи, Боже мой, яко не отринул мя еси грешнаго, но общника мя быти святынь Твоих сподобил еси. Благодарю Тя, яко мене недостойнаго причаститися Пречистых Твоих и Небесных Даров сподобил еси. Но Владыко Человеколюбче, нас ради умерый же и воскресый, и даровавый нам страшная сия и животворящая Таинства во благодеяние и освящение душ и телес наших, даждь быти сим и мне во исцеление души же и тела, во отгнание всякаго сопротивнаго, в просвещение очию сердца моего, в мир душевных моих сил, в веру непостыдну, в любовь нелицемерну, во исполнение премудрости, в соблюдение заповедей Твоих, в приложение Божественныя Твоея благодати и Твоего Царствия присвоение; да во святыни Твоей теми сохраняемь, Твою благодать поминаю всегда, и не к тому себе живу, но Тебе, нашему Владыце и Благодетелю; и тако сего жития исшед о надежди живота вечнаго, в присносущный достигну покой, идеже празднующих глас непрестанный, и безконечная сладость, зрящих Твоего лица доброту неизреченную. Ты бо еси истинное желание, и неизреченное веселие любящих Тя, Христе Боже наш, и Тя поет вся тварь во веки. Аминь.

Молитва 2-я, святого Василия Великого

Молитва 3-я, Симеона Метафраста

Молитва 4-я

Молитва 5-я, ко Пресвятой Богородице

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Tрижды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу,

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй. (Tрижды)

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Тропарь св. Иоанну Златоустому, глас 8-й:

Кондак, глас 6-й:

От небес приял еси Божественную благодать, и твоими устнама вся учиши покланятися в Троице единому Богу, Иоанне Златоусте, всеблаженне преподобне, достойно хвалим тя: еси бо наставник, яко божественная являя.

Богородичен:

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

тропарь Василию Великому, глас 1-й:

Кондак, глас 4-й:

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Богородичен:

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти: ускори на молитву, и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.

Если совершалась Литургия Преждеосвященных Даров, читай тропарь святому Григорию Двоеслову, глас 4-й:

Кондак, глас 3-й:

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Богородичен:

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти: ускори на молитву, и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.

Господи, помилуй. (12 раз)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

Тел.: +7 495 668 11 90. ООО «Рублев» © 2014-2017 «Рублев»

Авторизуйтесь

Благодарственные молитвы по Святом Причащении (молитвы после Причастия)

Слава Тебе, Боже. Слава Тебе, Боже. Слава Тебе, Боже.

Благодарственная молитва, 1-я

Благодарю тя, Господи, Боже мой, яко не отринул мя еси грешнаго, но общника мя быти святынь Твоих сподобил еси. Благодарю Тя, яко мене недостойнаго причаститися Пречистых Твоих и Небесных Даров сподобил еси. Но Владыко Человеколюбче, нас ради умерый же и воскресый, и даровавый нам страшная сия и животворящая Таинства во благодеяние и освящение душ и телес наших, даждь быти сим и мне во исцеление души же и тела, во отгнание всякаго сопротивнаго, в просвещение очию сердца моего, в мир душевных моих сил, в веру непостыдну, в любовь нелицемерну, во исполнение премудрости, в соблюдение заповедей Твоих, в приложение Божественныя Твоея благодати и Твоего Царствия присвоение; да во святыни Твоей теми сохраняемь, Твою благодать поминаю всегда, и не к тому себе живу, но Тебе, нашему Владыце и Благодетелю; и тако сего жития исшед о надежди живота вечнаго, в присносущный достигну покой, идеже празднующих глас непрестанный, и безконечная сладость, зрящих Твоего лица доброту неизреченную. Ты бо еси истинное желание, и неизреченное веселие любящих Тя, Христе Боже наш, и Тя поет вся тварь во веки. Аминь.

Молитва 2-я, святого Василия Великого

Владыко Христе Боже, Царю веков, и Содетелю всех, Благодарю Тя о всех, яже ми подал благих, и о причащении пречистых и животворящих Твоих Таинств. Молю убо Тя, Блаже и Человеколюбче: сохрани мя под кровом Твоим, и в сени крилу Твоею; и даруй ми чистою совестию, даже до последняго моего издыхания, достойно причащатися святынь Твоих, во оставление грехов, и в жизнь вечную. Ты бо еси хлеб животный, источник святыни, Податель благих, и Тебе славу возсылаем, со Отцем и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Молитва 3-я, Симеона Метафраста

Давый пищу мне плоть Твою волею, огнь сый и опаляяй недостойныя, да не опалиши мене, Содетелю мой; паче же пройди во уды моя, во вся составы, во утробу, в сердце. Попали терние всех моих прегрешений. Душу очисти, освяти помышления. Составы утверди с костьми вкупе. Чувств просвети простую пятерицу. Всего мя спригвозди страху Твоему. Присно покрый, соблюди же, и сохрани мя от всякаго дела и слова душетленнаго. Очисти и омый, и украси мя; удобри, вразуми, и просвети мя. Покажи мя Твое селение единаго Духа, и не ктому селение греха. Да яко Твоего дому, входом причащения, яко огня мене бежит всяк злодей, всяка страсть. Молитвенники Тебе приношу вся святыя, чиноначалия же безплотных, Предтечу Твоего, премудрыя Апостолы, к сим же Твою нескверную чистую Матерь, ихже мольбы Благоутробне приими, Христе мой, и сыном света соделай Твоего служителя. Ты бо еси освящение и единый наших, Блаже, душ и светлость; и Тебе лепоподобно, яко Богу и Владыце, славу вси возсылаем на всяк день.

Тело Твое Святое, Господи, Иисусе Христе, Боже наш, да будет ми в живот вечный, и Кровь Твоя Честная во оставление грехов: буди же ми благодарение сие в радость, здравие и веселие; в страшное же и второе пришествие Твое сподоби мя грешнаго стати одесную славы Твоея, молитвами Пречистыя Твоея Матере, и всех святых.

Молитва 5-я, ко Пресвятой Богородице

Пресвятая Владычице Богородице, свете помраченныя моея души, надеждо, покрове, прибежище, утешение, радование мое, благодарю Тя, яко сподобила мя еси недостойнаго, причастника быти Пречистаго Тела и Честныя Крове Сына Твоего. Но Рождшая истинный Свет, просвети моя умныя очи сердца; Яже Источник безсмертия рождшая, оживотвори мя умерщвленнаго грехом; Яже милостиваго Бога любоблагоутробная Мати, помилуй мя, и даждь ми умиление и сокрушение в сердце моем, и смирение в мыслех моих, и воззвание в пленениих помышлений моих; и сподоби мя до последняго издыхания, неосужденно приимати пречистых Таин освящение, во исцеление души же и тела. И подаждь ми слезы покаяния и исповедания, во еже пети и славити Тя во вся дни живота моего, яко благословенна и препрoславленна еси во веки. Аминь.

Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром: яко видеста очи мои спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей, свет во откровение языков и славу людей Твоих, Израиля.

Трисвятое. Пресвятая Троице. Отче наш.

Тропарь св. Иоанну Златоустому, глас 8-й

Уст твоих, якоже светлость огня, возсиявши благодать, вселенную просвети: не сребролюбия мирови сокровища сниска, высоту нам смиренномудрия показа, но твоими словесы наказуя, отче Иоанне Златоусте, моли Слова Христа Бога спастися душам нашим.

Слава: От небес приял еси Божественную благодать, и твоими устнами вся учиши покланятися в Троице единому Богу, Иоанне Златоусте всеблаженне, преподобне, достойно хвалим тя: еси бо наставник, яко божественная являя.

И ныне: Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти: ускори на молитву, и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.

Если совершалась литургия святого Василия Великого, читай тропарь Василию Великому, глас 1-й:

Во всю землю изыде вещание твое, яко приемшую слово твое, имже боголепно научил еси, естество сущих уяснил еси, человеческия обычаи украсил еси, царское священие, отче преподобне, моли Христа Бога, спастися душам нашим.

Слава: Явился еси основание непоколебимое церкве, подая всем некрадомое господство человеком, запечатлея твоими веленьми, небоявленне Василие преподобне. И ныне: Предстательство христиан.

Если совершалась Литургия Преждеосвященных Даров, читай тропарь святому Григорию Двоеслову Василию Великому, глас 4-й: Иже от Бога свыше божественную благодать восприем, славне Григорие, и Того силою укрепляемь, евангельски шествовати изволил еси, отонудуже у Христа возмездие трудов приял еси всеблаженне: Егоже моли, да спасет души наша.Кондак, глас 3-й

Слава: Подобоначальник показался еси Начальника пастырем Христа, иноков чреды, отче Григорие, ко ограде небесней наставляя, и оттуду научил еси стадо Христово заповедем Его: ныне же с ними радуешися, и ликуеши в небесных кровех.

И ныне: Предстательство христиан.

Господи, помилуй. (12 раз) Слава, и ныне.

Честнейшую херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова родшую, сущую Богородицу Тя величаем.

После Причащения да пребывает каждый в чистоте, воздержании и немногословии, чтобы достойно сохранить в себе принятого Христа.

Молитвы после Причастия. Таинство Причастия.

Молитвы после Причастия. Благодарственные молитвы. Молитва после Причастия с благодарностью. Когда читать? Слова молитвы после Причастия благодарственной. Текст молитвы.

Благодарственная молитва после причастия

Дни единения душевного покоя с Богом – называются Причастием. Помимо обычных дней, когда каждый может просить и молится, существуют и специально предназначенные для этого. В дни причастия, у верующих людей происходит обновления телесное и душевное.


Существует большое множество различных молитв, которые направлены на благодарение Бога, за то, что он принимает всех людей, независимо от количества их грехов.



Молитвы после Причастия текст

Такой текст молитвы, направлен на то, чтобы сказать всевышнему «спасибо», за все, что он терпит от людей. А также в молитве есть прошение о защите, и помиловании.


Текст молитвы:


"Тело Твоё Святое, Господи Иисусе Христе Боже наш, да будет мне в жизнь вечную, и Кровь Твоя драгоценная – в прощение грехов. Да будет же мне это благодарение в радость, здравие и веселие. В страшное же и второе пришествие Твоё сподоби меня, грешника, стать справа от славы Твоей, по ходатайствам все чистой Твоей Матери и всех Твоих святых. Аминь."


Она дана на прошение о долгой жизни, а также о прошении помилования в страшный Судный день.


Молитвы после причастия, благодарственные: когда читать?

В названиях молитв уже прописано время прочтения, это может совершаться после Причастия. Благодарить Бога можно в любое время суток, однако читать именно такие тексты молитв рекомендуется после прохождения Причастия.


Святая Богородица выступает заступницей перед Всевышним, и поэтому существует отдельная молитва обращения к ней.


Молиться и отдавать благодарность Богу имеют право все верующие люди . Независимо от национальности, финансового положения, а также от половой принадлежности.


Просить о помиловании и благодарить никогда не поздно! Самое главное чтобы благодарность была искренней и чистой. Совершалась на трезвую голову, и от всей души.



Таинство Причастия

Перед проведением сего действия, батюшка должен очистится, также не следует принимать какую – либо пищу перед Причастием.


После исповеди во время Причастия все люди строятся в очередь, и молятся;


В момент выноса чаши с дарами, необходимо совершить три поклона;


По пришествию вашей очереди необходимо подойти к чаше и назвать свое имя (полное) после чего как можно шире открыть рот и принять Причастие (глотнуть, и поцеловать бок чаши);


После проведенных манипуляций, нужно подойти к столику и испить чашечку воды разбавленной небольшим количеством вина, после чего сразу же заесть небольшим кусочком просфоры.


По окончанию причастия покидать Храм необходимо после закрытия Царских Ворот.


Молитвы после Причастия: каково толкование

Первое что нужно сделать после проведения обряда Причастия, вознести слова благодарности всевышнему Господу, за то что он Заступник всех православных верующих, несмотря на все содеянные грехи.


Текст первой молитвы может быть следующим:


"Благодарю тебя всевышний за то что принимаешь меня грешного, за то что позволил мне приобщиться к твоим Святыням, за то что удостоил меня священному обряду причастия.


Боже Человеколюбче, кто умер за нас и воскрес, кто подарил нам животворящую свою Тайну, во благо и освящение тела и души, прошу тебя, сделай так чтоб они жили во мне, исцели душу и тело, огради от злого и вражеского, открой глаза и сердце мои и направь душевную силу на веру непоколебимую, любовь чистую, наполни мудростью чтоб соблюдать Заповеди Твои, даруй благодать Божию свою.


Сохрани во мне память для милости Твоей, помоги жить не для себя, а для Тебя господи Благодетель.Чтоб уйдя из мирской жизни в вечную попал я в Твой мир покоя и вселенского счастья.


Поселе Ты Господь – истинная цель и радость всех верующих, да воспеваем Твое имя во веки веков Боже. Аминь."



Следующие молитвенные слова – благодарение Господу Святого Василия , Всевышний даровал ему веру и возможность понять святые церковные таинства и очиститься душой и помыслами. Василий обращался к Господу с такими словами:


"Святой Господи Создатель мира нашего, благодарность тебе низкая за все те блага что есть у меня, за причащение к твоим Таинствам Светлым. Молю тебя Человеколюбче, сохрани меня под крылом своим, разреши мне с чистыми помыслами и совестью причащаться к твоим Святыням просить вечную жизнь и прощения за грехи содеянные."


Ты Всевышний Хлеб и Свет, Податель и Источник духа праведного, к тебе воссылаем молитву. Аминь.


Как вести себя после Причастия?

Как нужно вести себя после обряда Причастия, как сохранить полученную благодать, как использовать дар во благо и богообогащение.


Судя по духовному и житейскому опыту, порой легче получить чем удержать то, что уже имеешь. Если говорить о даре свыше, то правильно пользоваться таким даром очень сложно для получателя. При неумелом использовании благо может превратиться во зло, когда пренебрегают дарами господними.


Один из ярких тому примеров – история Израиля. Обратная сторона Светлого Дара при недостойном избрании – тяжелые жизненные удары, еще в писаниях о Евхаристии говорилась о смертях и тяжелых хворях недостойных причастия.


Именно поэтому важно не только правильно подготовится к обряду причащения, но и правильно вести себя после полученного блага.


Первый вопрос, который лежит буквально на самой поверхности – можно ли в день причастия вместо вечерней молитвы о покаянии и сокрушении прочесть на ночь молитву после причастия с благодарностью? Не просто попросить милостыню Господню, а попросить «войти в тело и душу, кости и суставы, простить все согрешения». Эти слова очень сильны и несут в себе особый смысл, неоднократное повторение таких простых слов в день причастия увеличит в душе верующего благодарность к господу, рождает целомудрие и желание причащаться как можно чаще.


Иоанн святитель после проведения литургии очень часто оставался в алтаре, где зачитывал Евангелие, перебирал священные четки, молился неустанно, и на свою работу мирскую шел даже с усилием, так ему не хотелось покидать священный алтарь. Такой своеобразный урок того, что современный темп жизни, мирская загруженность и озабоченность делами вредит сосредоточенности на вере.



После проведения обряда причастия нужно постараться не бросаться в рутинные дела, побыть в тишине, очистить мысли и отдаться божественному чтению.


Точных утверждений нет, но один из Оптинских старцев, вероятнее всего Варсонофий, в те сутки, когда произошел обряд Причастия полезно читать писания Иоанна Богослова. В том плане что эти тексты настроят верянина на восприятия тайн Господних. Но это скорее не совет, а очертания общих контуров правил, что в день причастия нужно посвятить максимум времени для изучения Господнего слова и трудам праведным.


После того как христианин прикоснулся к Таинству Причастия, а в сердце его есть уголок Божий, невидимые силы зла которые им владели отступают. От причащенного бежит все зло и все греховные страсти.


Но и злые стороны не дремлют. Они пытаются всеми хитростями и уловками подтолкнуть верянина в пучину всяческих мирских забот, опустить причастившегося в бездну неведения, забвения, малодушия, окаменения и нечувственности. И порой из-за халатности людской злым силам это вполне удается. Мы должны научиться пользоваться причастием как победоносным оружием, посланным нам свыше, соединиться со спасителем, и не окунаться в разгульный грех и сумятицу, которая царит повсюду.


Богатство даров данное нам при причастии важно понять и почувствовать, по этим помыслам Святцы будут судить мир. И будет у нас ровно столько, сколько накопили веры и праведности за прожитую жизнь, и в страшный час суда именно по этим фактам будет вынесен приговор.


И помните, порой не нужно ничего ждать, нужно научиться пользоваться тем, и ценить все то что у нас уже есть. И в данной ситуации это касается достойно хранить благоговейное причастие Господне.


Заключение

Вопросов по причастию и сопутствующим правилам очень много, и по мнению настоятелей такие темы необходимо включить в темы воскресных школ, для изучения правил и Устава храмов. Но оставлять такие вопросы нераскрытыми точно нельзя, иначе надуманное одним, подхваченное другим и ушедшее в поколения неправильное понятие может затвердеть, и превратиться в традицию, которая не приведет верян Господу, а напротив отведет от него.



Причащение — таинство, занимающее важное место в жизни всякого верующего христианина. Подобно любому церковному обряду, Причастие сопровождается молитвами. Определенный набор молитв читается перед таинством — при подготовке к нему. После принятия Святых Даров наступает время благодарственных молитв по Святом Причащении.

Все подготовительные меры, совершаемые верующим до Святого Причастия, в церковной практике называть принято говением . Особенно значимой в говении является подготовка молитвенная. В первую очередь, она касается молитвенного правила.

Молитвенное правило при говении должно соблюдаться православным более тщательно и прилежно. Молитвы — утренние и вечерние — нужно непременно читать полным набором, нельзя пропускать ни один молитвенный текст. Если верующий не привык читать каноны, то во время приготовления к Причастию необходимо произносить в день хотя бы по одному канону. Обязательными являются следующие каноны :

  • канон покаянный ко Господу нашему Иисусу Христу;
  • канон молебный ко Пресвятой Богоматери;
  • канон Ангелу-Хранителю;
  • Последование ко Святому Причащению.

Незаменимой частью обряда Святого Причастия являются молитвы благодарственные . Благодарственные молитвы по Святом Причащении требуется выслушать в храме уже в день совершения Таинства — непосредственно после вкушения Святых Тайн. Церковь допускает и самостоятельное их произнесение православным по приходу домой.

Тексты благодарственных молитв со всеми ударениями скачать для распечатки можно по этой .

Благодарственные молитвы по Святом Причащении можно слушать прямо на нашем сайте:

Другие этапы и элементы говения

Пост, молитва и покаяние — “три кита” приготовления к обряду Причащения. Помимо молитвенной подготовки, о которой речь шла выше, говение в себя включает:

  • пост в еде и питье;
  • телесная чистота;
  • пребывание накануне Причащения на вечернем богослужении;
  • исповедь перед посещением литургии, в итоге которой священнослужитель выдвигает “вердикт” о допущении верующего к Причастию;
  • голодание и воздержание от питья в день принятия Святых Тайн — от полуночи до начала Таинства;
  • посещение литургии в день Причащения.

В общей сложности, говение занимает несколько дней и непосредственное отношение имеет как к физической жизни православного, так и духовной. Касательно телесной жизни — это воздержание от половой близости и строгое ограничение в еде (пост). На протяжении поста не разрешается принимать пищу животного происхождения (продукты мясные и молочные, яйца, рыба). Умеренно можно включать в меню продукты растительные (фрукты, овощи, изделия из злаковых).

На время подготовки к Причастию стоит отбросить в сторону мысли о повседневных делах, избегать всяческого рода развлечений. До таинства нужно забыть все свои обиды, наладить отношения с окружающими, примириться со всеми, отпустить все эмоции негативного характера. Желательно дни, предшествующие Таинству, проводить в уединении и в чтении духовной литературы.

Исповедоваться должен каждый, кто готовится к Святому Причащению. Исключение из этого правила — дети до 7 лет и люди в предсмертном состоянии. Исповедь проводится либо вечером — перед Причастием, либо утром — в день Таинства, до начала литургии. В день принятия Святых Тайн верующий должен прийти в храм до начала богослужения.

Как принимать Святые Тайны?

Святые Дары принимаются в строгой очереди. Первыми причащаются священнослужители и люди, имеющие любое отношение к богослужению, затем наступает очередь стариков, женщин и детей, последними идут мужчины и все оставшиеся люди. Кстати, женщинам не разрешается приходить на Таинство во время менструальных кровотечений, а также — красить губы перед вкушением Святых Тайн .

Подойдя к Чаше с Дарами, следует озвучить свое имя. Приняв Кровь и Тело Христово, надо поцеловать край Чаши, не крестясь. Нельзя к Чаше прикасаться руками и целовать руку священнослужителя.

Поведение православного в день Причастия, с целью сохранения в своем теле принятого Христа, должно быть благоговейным и благопристойным.

Как часто причащаться?

Первое поколение христиан причащалось каждое воскресенье. У современных верующих такой возможности нет. Церковь же наставляет обращаться к Таинству во время каждого поста, единожды в год — как минимум .

Святое Причастие — это таинство, в ходе которого верующий христианин вкушает Христовы Тело и Кровь под видом хлеба и вина. Причащение дает возможность православному таинственно слиться с Иисусом и приблизиться, таким образом, к вечной жизни.

Причащение очень важно для человека религиозного, так как сам Христос установил его во время Тайной вечери с 12-ю своими учениками — апостолами, — за день до того, как принять страдания за человечество.

Сначала Он взял, благословил и разделили между апостолами хлеб, говоря, что это — Тело Его, потом то же самое проделал с вином — Кровью Его. Кроме того, Сын Божий дал ученикам своим (а в их лице — и всем верующим) заповедь о том, чтобы таинство Причащения проводилось отныне навсегда — в память о Его мучениях, смерти и Воскресении.

Каждый православный должен обязательно причащаться, чтобы попасть после земного своего существования в Царство Небесное и получить вечную жизнь. Без Причащения человек не сможет достигнуть совершенства в жизни духовной. Божья благодать, которую получит верующий в процессе Исповеди и Причастия, пробудит его душу и тело, окажет целительное действие, укрепит его веру и снизит уязвимость перед греховными страстями.

Благодарственные молитвы по Святом Причащении
Слава Тебе, Боже. Слава Тебе, Боже. Слава Тебе, Боже.
Благодарственная молитва, 1; я
Благодарю тя, Господи, Боже мой, яко не отринул мя еси грешнаго, но общника мя быти святынь Твоих сподобил еси. Благодарю Тя, яко мене недостойнаго причаститися Пречистых Твоих и Небесных Даров сподобил еси. Но Владыко Человеколюбче, нас ради умерый же и воскресый, и даровавый нам страшная сия и животворящая Таинства во благодеяние и освящение душ и телес наших, даждь быти сим и мне во исцеление души же и тела, во отгнание всякаго сопротивнаго, в просвещение очию сердца моего, в мир душевных моих сил, в веру непостыдну, в любовь нелицемерну, во исполнение премудрости, в соблюдение заповедей Твоих, в приложение Божественныя Твоея благодати и Твоего Царствия присвоение; да во святыни Твоей теми сохраняемь, Твою благодать поминаю всегда, и не к тому себе живу, но Тебе, нашему Владыце и Благодетелю; и тако сего жития исшед о надежди живота вечнаго, в присносущный достигну покой, идеже празднующих глас непрестанный, и безконечная сладость, зрящих Твоего лица доброту неизреченную. Ты бо еси истинное желание, и неизреченное веселие любящих Тя, Христе Боже наш, и Тя поет вся тварь во веки. Аминь.

Молитва 2; я, святого Василия Великого
Владыко Христе Боже, Царю веков, и Содетелю всех, Благодарю Тя о всех, яже ми подал благих, и о причащении пречистых и животворящих Твоих Таинств. Молю убо Тя, Блаже и Человеколюбче: сохрани мя под кровом Твоим, и в сени крилу Твоею; и даруй ми чистою совестию, даже до последняго моего издыхания, достойно причащатися святынь Твоих, во оставление грехов, и в жизнь вечную. Ты бо еси хлеб животный, источник святыни, Податель благих, и Тебе славу возсылаем, со Отцем и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Молитва 3; я, Симеона Метафраста
Давый пищу мне плоть Твою волею, огнь сый и опаляяй недостойныя, да не опалиши мене, Содетелю мой; паче же пройди во уды моя, во вся составы, во утробу, в сердце. Попали терние всех моих прегрешений. Душу очисти, освяти помышления. Составы утверди с костьми вкупе. Чувств просвети простую пятерицу. Всего мя спригвозди страху Твоему. Присно покрый, соблюди же, и сохрани мя от всякаго дела и слова душетленнаго. Очисти и омый, и украси мя; удобри, вразуми, и просвети мя. Покажи мя Твое селение единаго Духа, и не ктому селение греха. Да яко Твоего дому, входом причащения, яко огня мене бежит всяк злодей, всяка страсть. Молитвенники Тебе приношу вся святыя, чиноначалия же безплотных, Предтечу Твоего, премудрыя Апостолы, к сим же Твою нескверную чистую Матерь, ихже мольбы Благоутробне приими, Христе мой, и сыном света соделай Твоего служителя. Ты бо еси освящение и единый наших, Блаже, душ и светлость; и Тебе лепоподобно, яко Богу и Владыце, славу вси возсылаем на всяк день.

Молитва 4; я
Тело Твое Святое, Господи, Иисусе Христе, Боже наш, да будет ми в живот вечный, и Кровь Твоя Честная во оставление грехов: буди же ми благодарение сие в радость, здравие и веселие; в страшное же и второе пришествие Твое сподоби мя грешнаго стати одесную славы Твоея, молитвами Пречистыя Твоея Матере, и всех святых.

Молитва 5; я, ко Пресвятой Богородице
Пресвятая Владычице Богородице, свете помраченныя моея души, надеждо, покрове, прибежище, утешение, радование мое, благодарю Тя, яко сподобила мя еси недостойнаго, причастника быти Пречистаго Тела и Честныя Крове Сына Твоего. Но Рождшая истинный Свет, просвети моя умныя очи сердца; Яже Источник безсмертия рождшая, оживотвори мя умерщвленнаго грехом; Яже милостиваго Бога любоблагоутробная Мати, помилуй мя, и даждь ми умиление и сокрушение в сердце моем, и смирение в мыслех моих, и воззвание в пленениих помышлений моих; и сподоби мя до последняго издыхания, неосужденно приимати пречистых Таин освящение, во исцеление души же и тела. И подаждь ми слезы покаяния и исповедания, во еже пети и славити Тя во вся дни живота моего, яко благословенна и препрoславленна еси во веки. Аминь.

Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром: яко видеста очи мои спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей, свет во откровение языков и славу людей Твоих, Израиля.

Трисвятое. Пресвятая Троице... Отче наш...

Тропарь св. Иоанну Златоустому, глас 8; й
Уст твоих, якоже светлость огня, возсиявши благодать, вселенную просвети: не сребролюбия мирови сокровища сниска, высоту нам смиренномудрия показа, но твоими словесы наказуя, отче Иоанне Златоусте, моли Слова Христа Бога спастися душам нашим.

Кондак, глас 6; й
Слава: От небес приял еси Божественную благодать, и твоими устнами вся учиши покланятися в Троице единому Богу, Иоанне Златоусте всеблаженне, преподобне, достойно хвалим тя: еси бо наставник, яко божественная являя.

И ныне: Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти: ускори на молитву, и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.

Если совершалась литургия святого Василия Великого, читай тропарь Василию Великому, глас 1; й:

Во всю землю изыде вещание твое, яко приемшую слово твое, имже боголепно научил еси, естество сущих уяснил еси, человеческия обычаи украсил еси, царское священие, отче преподобне, моли Христа Бога, спастися душам нашим.

Кондак, глас 4; й
Слава: Явился еси основание непоколебимое церкве, подая всем некрадомое господство человеком, запечатлея твоими веленьми, небоявленне Василие преподобне. И ныне: Предстательство христиан...

Если совершалась Литургия Преждеосвященных Даров, читай тропарь святому Григорию Двоеслову Василию Великому, глас 4; й:

Иже от Бога свыше божественную благодать восприем, славне Григорие, и Того силою укрепляемь, евангельски шествовати изволил еси, отонудуже у Христа возмездие трудов приял еси всеблаженне: Егоже моли, да спасет души наша.

Кондак, глас 3; й
Слава: Подобоначальник показался еси Начальника пастырем Христа, иноков чреды, отче Григорие, ко ограде небесней наставляя, и оттуду научил еси стадо Христово заповедем Его: ныне же с ними радуешися, и ликуеши в небесных кровех.

И ныне: Предстательство христиан...

Господи, помилуй. (12 раз) Слава, и ныне.

Честнейшую херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова родшую, сущую Богородицу Тя величаем.

После Причащения да пребывает каждый в чистоте, воздержании и немногословии, чтобы достойно сохранить в себе принятого Христа.

С лава Тебе, Боже! Слава Тебе, Боже! Слава Тебе, Боже!

Благодарственная молитва, 1-я.

Благодарю Тебя, Господи Боже мой, что не отринул меня грешного, но соучастником святынь Твоих быть сподобил. Благодарю Тебя, что меня, недостойного, причаститься пречистых Твоих и небесных даров удостоил. Но, Владыка человеколюбивый, нас ради умерший и воскресший, и даровавший нам чудесные эти и животворящие Таинства в благодеяние и освящение душ и тел наших, дай их и мне в исцеление души и тела, в отражение всякого врага, в просветление очей сердца моего, в умиротворение душевных моих сил, в веру непостыдную, в любовь нелицемерную, в умножение премудрости, во исполнение заповедей Твоих, в приумножение Божественной Твоей благодати и к Твоему царству приобщение. Да чтобы в освящении Твоем ими охраняемый, Твою благодать помнил всегда и не только для себя жил, но для Тебя, нашего Владыки и благодетеля. И так, окончив настоящую жизнь с надеждою жизни вечной, достиг вечного покоя, где непрестанное воспевание Тебя и бесконечная радость созерцающих неизреченную красоту лица Твоего, ибо Ты есть истинное наслаждение и неизреченная радость любящих Тебя, Христе Боже наш, и Тебя восхваляют все творения во веки. Аминь.

Молитва святого Василия Великого.

Владыка Христе Боже, Царь веков и Творец всего, благодарю Тебя за все блага, которые Ты даровал мне и за причащение пречистых и животворящих Твоих Таинств. Умоляю Тебя, милосердный и человеколюбивый, сохрани меня под кровом Твоим и в тени крыльев Твоих и даруй мне с чистою совестью до последнего моего вздоха достойно причащаться святынь Твоих в оставление грехов и в жизнь вечную. Ибо Ты хлеб жизни, источник святыни, Податель благ, и Тебе славу воссылаем с Отцом и Святым Духом, ныне и присно и в веки веков. Аминь.

Молитва третья.

Тело Твое Святое, Господи Иисусе Христе, Боже наш, да будет мне в жизнь вечную и Кровь Твоя честная - в оставление грехов. Да будет мне благодарение это в радость, здоровье и веселье. В страшное же второе пришествие Твое удостой меня грешного стать с одесную славы Твоей по молитвам Пречистой Твоей Матери и всех святых.

Молитва к Пресвятой Богородице.

Пресвятая Владычица Богородица, свет помраченной моей души, надежда, покров, прибежище, утешение, радость моя, благодарю Тебя, что удостоила меня, недостойного, причаститься пречистого Тела и честной Крови Сына Твоего. Но, родившая истинный свет, просвети духовные очи моего сердца! Источник бессмертия родившая, оживи меня, умерщвленного грехом! Как милостивого Бога милостивая Мать, помилуй меня и даруй умиление и сокрушение сердцу моему, и смирение мыслям моим, и освобождение от плена помыслов моих. Удостой меня до последнего вздоха неосужденно принимать пречистых Тайн освящение во исцеление души и тела. И подай мне слезы покаяния и исповедания, чтобы воспевать и прославлять Тебя во все дни моей жизни; ибо Ты благословенна и прославлена во веки. Аминь.

Ныне отпускаешь раба Твоего, Владыко, по слову Твоему, с миром, ибо видели очи мои спасение Твое, которое Ты уготовал пред лицем всех народов, свет к просвещению язычников и славу народа Твоего Израиля (Лук. 2:29-32).

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Бессмертный, помилуй нас (трижды).

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне, и присно и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас. Господи, очисти грехи наши, Владыка, прости беззакония наши, Святый, посети и исцели немощи наши имени Твоего ради.

Отче наш, сущий на небесах! Да святится имя Твое, да придет Царствие Твое, да будет воля Твоя и на земле, как на небе. Хлеб наш насущный дай нам на сей день, и прости нам долги наши, как и мы прощаем должникам нашим, и не введи нас в искушение, но избавь нас от лукавого. Ибо Твое есть царство, и сила, и слава Отца и Сына, и Святого Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Загрузка...